Personalförändring Ryfors skola

Denna termin har inneburit lite förändringar inom personalbemanningen på Ryfors skola.

Gisella som var vår skolsköterska kommer ha sin hela tjänst på Linnéskolan som också växer så det knakar.. Gisella bad om att publicera ett tackbrev till er alla, brevet hittar ni i bifogad fil. Vi hälsar vår nya skolsköterska Caroline Andersson välkommen till oss.

Tackbrev Ryfors 20230119

Cathrine Holst som var vår kurator arbetade sin sista dag i Älmhults kommun den 15/1, hon har nu gett sig av på nya utmaningar. Vi jobbar med tillsättningen av denna tjänst. Nilla Bengtsson var vår specialpedagog och hon slutade strax innan jul. Jessica Ström som är speciallärare har nu tagit över hela den specialpedagogiska undervisningen. Denna förändring innebär att Jessica släpper sin undervisning inom slöjden och där hälsar vi i stället Sofie Mårtensson välkommen. Sofie kommer precis som förra terminen ha en del av sin tjänst i förskoleklass men släpper uppdraget som vaktmästare.

Vi ser fram emot en spännande och härlig termin på Ryfors skola!

Hälsningar Charlotta Gustafsson Rektor

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass, Gemensamma aktiviteter. Bokmärk permalänken.