Åk6 veckoinfo v. 4

Hej

Denna vecka har vi hunnit med mycket skrivande på svenskan. Vi har skrivit både beskrivande texter och berättande texter. Det har både blivit kooperativa texter och enskilda texter. Läxan blir att skriva en berättande text om en utflykt. Eleverna ska tänka på att ha med rubrik, inledning, händelse, problem, upplösning och avslut. Denna läxan vill jag ska vara på max 300 ord. Antingen skriver man för hand eller på datorn. Läxan ska vara inne på torsdag. På matematiken har vi jobbat med medelvärde, median och typvärde. Läxan kommer att handla om just detta, den är till fredag.

På no:n har vi fortsatt jobba med evolutionen och pratat om Charles Darwin och Carl von Linné. Under hemkunskapen jobbade vi med ekonomiska begrepp som eleverna har i läxa till onsdag vecka 6. Det finns 24 begrepp att jobba med, de behöver kunna förklara minst 12 ord. På idrotten gjorde alla en fantastisk insats när de visade sina yoga övningar. Nästa vecka blir det volleyboll och lite mer fart och fläkt på idrotten.

Glasögontemat börjar lida mot sitt slut på tekniken. Alla uppdrag ska vara klara innan sportlovet. På so:n har eleverna börjat lära sig mer om Islam.

På onsdag är det studiedag och eleverna är lediga.

Kommande vecka 5

mån:

tis:

Ons:

Tors: Läxa svenska, berättande text.

Fre: Matteläxa elevspel.

Kommande agenda: