Förskoleklass v 7

Då har vi arbetat oss igenom sista veckan innan februarilov. Vi hoppas ni alla får ett ljuvligt och skönt lov.

Denna veckan har vi fortsatt med Astrid Lindgren. Turen hade kommit till Emil i Lönneberga. Barnen har tittat på film, ritat och gjort collage. De har även varit nere i träslöjden och tittat på allt som finns där. De fick en liten träkloss som de fick slipa på och såga en skåra i. Därefter fick de hitta på ett hyss som de skrev ner. De tillverkade en pappersgubbe att sätta i sin skåra. Den skulle föreställa Emils handsnidade gubbe.

I svenska har vi fortsatt jobba med första ,sista och hur många ljud. Vi har även arbetat med högfrekventa ord såsom ni, vi, jag ,och etc  Barnen har läst , skrivit och letat efter just dessa ord. I matten arbetade vi med att skriva siffrorna på rätt håll samt fortsatte med symmetri och mönster. En del barn har börjat med addition. På gymnastiken lekte vi Häxan surtant en lek som barnen verkligen gillade. Vi har även hunnit med att arbeta med veckans bokstav som varit Cc..

Vi önskar er ett riktigt härligt februarilov!

Ann  Cissi  Maria  Sofie  Helene

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.