åk 4, v 12

Det börjar bli dags att boka in vårens utvecklingssamtal! Följ länken och skriv elevens namn på den tid ni önskar. Sista dag att boka samtal är 30 mars. Bokar ni inte någon tid kommer jag att skicka er en tid då ni är välkomna på utvecklingssamtal. boka utvecklingssamtal

Eleverna har fått vara med och bestämma om när vi ska ha vårt nästa matteprov och i omröstningen röstade alla på att vi skulle ha det den 29/3. Det innebär att vi har drygt en och en halv vecka att träna i skolan så att eleverna känner sig förberedda. De får gärna förbereda sig hemma också. Det gör de enklast genom att jobba med uppgifter på magma. Där finns repetitionsuppgifter på alla delar som kommer på matteprovet. Eleverna behöver ha koll på uppgifterna på nivå 1 och en del av nivå 2 för att kunna nå kunskapskraven. Det finns också en uppgift på Bingel som heter inför matteprov som de gärna får jobba med hemma. Eleverna har fått ett papper med vad det är de behöver kunna inför matteprovet som kan vara bra att kolla igenom. inför matteprov 29 mars

Eleverna har jobbat med att göra bilder till de bibliska berättelserna som de ska ha inför kunskapschecken. Alla är inte färdiga med sina bilder och behöver göra klart dem så fort som möjligt. Vi har inte någon mer tid i skolan till detta utan de behöver göra detta som läxa eller på pauserna i skolan. Bilderna behöver vara färdiga senast onsdag. Är det någon berättelse som man inte har börjat på kommer vi att kopiera den från någon annan. De berättelser som vi tagit upp är; skapelsen, Noas ark, Babels torn, Moses, Abraham, Jesus föds, en fantastisk picknick, den barmhärtige samariten och Jesus död.

Vi har läst ut vår högläsningsbok Min vän Skuggan och därmed avslutat vårt handstilsprojekt. Vi har haft många diskussioner och samtal om innehållet i boken och det är så härligt att få möta elevernas tankar och funderingar. Det var en läskig bok fast den inte var spännande. Det var läskigt att tänka på hur människor kan ha det är en av tankarna som eleverna lyft.

Vi kommer nu att inleda ett rättstavningsprojekt som vi ska arbeta intensivt med i några veckor. På de test och avcheckningar som vi gjort syns det att detta är ett område som klassen behöver utveckla. Det är svårt att veta hur ord stavas och vi kommer därför att gå igenom en del av de vanligaste stavningsreglerna.

Trevlig helg!

V 12

Måndag; ”En dag i september”

Tisdag;

Onsdag; Matteläxa, idrott, bilder till kristendom klara

Torsdag; Glosor

Fredag; Idrott

Kommande aktiviteter;

29/3 Matteprov

30/3 Kunskapscheck Kristendom

31/3 Påskaktivitet 4-6

v 14 Påsklov

19/5 Lovdag

5/6 Lovdag

15/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.