Åk 3, veckobrev v. 12

Hej alla!

Det här har också varit en annorlunda vecka, vi har frångått vårt schema och gjort klart nationella proven i svenska och börjat med nationella proven i matematik. Vi har fortsatt lyssna på boken Kärlek och dynamit. Idag har det varit en lugn och mysig fredag.

På bilden jobbade vi vidare med ukrainska påskäggstekniker. Eleverna fick göra klart arbetet med att göra påskägg till en klass i Ukraina, sista uppgiften var att göra en ram till en plansch som påskäggen hänger på.

På lilla aktuellt idag fick vi veta att Finland kommer gå med i NATO innan Sverige eftersom Sverige inte riktigt uppfyller Turkiets krav. Vi fick också reda på att man kan donera stamceller via Tobiasregistret för att hjälpa barn och vuxna som är sjuka och behöver en transplantation. Sist men inte minst fick vi veta att mediatjänsten TikTok kommer att sätta en tidsbegränsning för alla under 18 år på max en timme användning  per dag.

OBS!

Eftersom vi gör nationella prov har vi ingen läxa, läxhjälpen utgår. Förhoppningen är att bli färdiga med nationella proven i matematik under vecka 13 innan påsklovet.

Trevlig helg!

Ella och Rosanna.

Nästa vecka

• Måndag: Idrott (ombyte, handduk, duschcrème)