Skåneleden Osby-Verum åk 4

Hej alla i åk 4

På vårterminen brukar vi gå Skåneleden som en del av idrott och hälsa. Vi brukar gå nästan 20 km på en dag, och vi börjar i Osby och går mot Verum. Ibland slutar vi innan Verum, det beror på väder och grupp men tanken är att nå ända till Verums kyrka. Det är en ”lätt” vandring men ändock jobbig eftersom vi bär på lunch och dricka. Jag beräknar att vi börjar vid 8 i Osby och når Verum vid 17-tiden, en hel dag ute i naturen.

Jag brukar få hjälp av föräldrar som skjutsar alla barnen och vuxna till Osby samt några föräldrar som följer med under dagen. Vänligen maila mig om ni kan följa med och vandra eller skjutsa elever till Osby, smidigt om medvandrande föräldrar kan åka med i bilarna så att ingen har en bil stående i Osby.

Eleverna behöver ha vandringsvänliga/gåvänliga skor. Kläder efter väder, men inte för mycket kläder i ryggsäcken som de själv bär hela tiden. I ryggsäcken skall de ha lunchlåda (fylld med kycklingsallad som de hämtar på skolan i en egen medhavd burk med lock på tisdagsmorgonen), fika (inget godis men kakor och något energigivande), dricka (som skall vara hela dagen, både vatten och något sött tex saft) och gärna frukt eller macka. De skall även ha något att sitta på tex sittunderlag eller en tidning med en påse runt. Jag skulle gärna vilja att alla även hade en regnjacka med sig och en extra tröja.

Jag planerar att vandra med 4:orna tisdagen den 13 juni!

Ser fram emot vår vandring och hoppas på okej väder. Ni som kan ställa upp på någon av uppgifterna får gärna skicka e-post till; cecilia.winberg@almhult.se. Jag återkommer om mer information behöver läggas ut.

//Cilla