Åk 2 vecka 18

Hej allesammans!

Vi vill börja med att berömma eleverna för en fantastisk insats på LIVE arena i onsdags. Vi är så oerhört stolta över deras engagemang och hur hårt det tränat ända sen i höstas. För att visa vår uppskattning lite extra bjöd vi på fika i torsdags. Eleverna hade själva fått önska vad de ville ha för fika och medans vi mumsade  pratade vi om det vi hade upplevt när det var över 1000 person som tittade på konserten och hur det hade känts.

På matematiken har eleverna arbetat med sina mattemål. När utvecklingssamtalen är över så kommer eleverna antingen fortsätta att utveckla det mål de har eller få nya. I höstas arbetade eleverna lite med tid och det har vi fortsatt med lite nu i slutet av veckan.

Eleverna har påbörjat Legilexi-tester i svenska. Dessa tester kollar av hörförståelse, ordförståelse, läsförståelse, avkodning och lite om eleven kan stava till ett antal ord. Vi har även skrivit på kapitel 6 i vår bok. Eftersom mycket av  vår (lärarnas) planeringstid går åt till utvecklingssamtalen just nu så kommer det ingen post-it-lapp med hem idag utan ni har checklistan och häftet som hjälp för att stötta ert barn i skrivandet.

Vi ska göra ett projekt i bilden och skulle behöva lite äggkartonger. Så har ni någon kartong hemma som ni kan avvara får ni gärna skicka med den.

Trevlig helg i önskar Sandra, Evelina och Johan.

Att tänka på inför vecka 19:

• Måndag: Kapitel 6  ska vara färdigt med text och bild.
  • Tisdag: Kläder för att kunna ha idrott ute.
  • Onsdag:
  • Torsdag: