åk 6 veckoinfo vecka 21

Hej

I går höll klassen i en friluftsdag för hela F-åk 3. De gjorde ett toppenbra arbete allihopa!  Det var så kul att se, när de ledde undervisningen för de yngre eleverna, många elever växte i rollen! Nu närmar sig skolavslutningen med stormsteg! Vi längtar alla efter sommarlov och att få börja på ny skola. De flesta känner sig redo för att börja på högstadiet har jag konstaterat på våra utvecklingssamtal. Jag har nästan haft alla utvecklingssamtal under veckan. Eftersom informationen inte får plats på de små fälten i IST så finns mina kommentarer under ”övrigt” fliken på IST.

Under veckan har vi redigerat våra filmer både på svenskan och bilden. Vi har även hunnit läsa ett kapitel i ”Skärmhjärnan” samt tränat på Kemifrågor.

Vi hade bara halva kemipasset i onsdags eftersom Martin var här och jobbade med Minecraftprogrammering med gruppen. Vi fortsätter vårt arbete med programmering även nästa vecka, Martin som är kommunens IKT-lärare har hand om undervisningen i programmering. En del tyckte det var superkul medan andra var mindre entusiastiska.

På matten fortsätter vi jobba med koordinatsystem och programmering. Några kommer att hinna klart vår mattebok innan terminen är slut, alla kämpar på.

Under alla no-lektioner har vi tränar inför kemiprovet som vi hade idag. Nu har vi bara området pubertet kvar innan terminen slutar. Vi har jobbat med teknik historia på tekniken.

På idrotten hade vi friidrott, både kast med liten boll och 60 meter löpning. Vi har några kandidater till Kommunmästerskapen om 2 veckor.

Läxa: HKK: Planera ett mellanmål för två samt göra en handlarlista med alla varor till tisdag! Jag vill ha recept, tidsåtgång samt lista på varor som skall inhandlas.

mån:

tis: HKKl-äxa: inlämning av handlarlista samt planering av mellanmål.

ons: Extra dag för inlämning för dem som inte är klara med livsstilsboken!

tors:

Fre: Läst kap 8/9 i ”Skärmhjärnan”

Kommande agenda

• v. 22  Ta med papperspåse samt HKK läxa och läsläxa
  • v.23 lovdagar 5/6 samt 6/6, Kommunmästerskap i friidrott tors 8/6
  • v.23 9/6 skolresa till Bodaborg i Karlskrona.
  • v.24 13/6 besöka Linnéskolan
  • v.24 15/6 Skolavslutning, torsdagskväll

Hoppas ni alla får en trevlig helg, vi kanske ses på Älmhultsdagarna//Cilla, Anette, Hampus och Danne