Åk 1 v.22

Den här sista hela veckan har vi jobbat intensivt med att slutföra och göra klart diverse uppgifter och arbeten. En hel del tid har gått åt att träna inför uppträdandet på skolavslutningen.  I början av veckan var frånvaron ganska stor med feber/förkylningar i klassen och många har överlag upplevts ganska trötta under veckan.

I svenskan har vi jobbat vidare med Robin, både läsning och arbetsbok. I matematiken har eleverna jobbat på i mattehäften och individuella uppgifter. Vi har tränat extra på likhetstecken betydelse. På SO:n slutförde vi temat om vårt samhälle med en frågejakt utomhus.

Idag hade vi en mycket härlig utedag med skönt väder och glatt humör. Eleverna jobbade med matte, svenska och NO i olika gruppkonstellationer. Bland annat genomförde vi en ”skriva meningar-stafett” samt matteuppdrag med fokus på begrepp och repetition av sådant vi arbetat med under terminen. Vi hann även med att leka, fika och äta hamburgare.

Nästa kortvecka är jag ledig. Anette och Helen kommer att ta hand om klassen i mitt ställe.

Jag önskar er en fin helg!

V.23
Ta med Robin-läseböcker tillbaka till skolan om ni har någon kvar hemma.
Måndag:
Lovdag
Tisdag:
Helgdag

V.24
Ta med kasse/extra väska för att ta med saker hem som vi städar ur bänken under veckan.
Tisdag:
Idrott ute
Torsdag:
Vanlig skoldag och sedan skolavslutning på kvällen kl.17.30, se särskilt blogginlägg för mer info. Ska ert barn vara på fritids på fredagen så behöver ni lägga in ny tid, eftersom det inte är någon skoldag.
Fredag:
Sommarlov

Kommande aktiviteter

5/6 Lovdag
6/6 Helgdag
15/6 Skolavslutning på torsdagskvällen kl. 17.30. Se enskilt blogginlägg.