åk 6 veckoinfo vecka 22

Hej

Sista 5 dagarsveckan på mellanstadiet! Nu är det bara 7 skoldagar kvar till sommarlovet, tiden bara rusar iväg.

Vid lunch släppte Linnéskolan de nya klasserna. Det var ett tufft besked för några av eleverna i klassen. Tänk på att det alltid finns möjlighet att byta klass om det inte skulle fungera, den sista potatisen är inte satt. Det är en del elever varje år som ändrar efter någon månad, om det skulle kännas helt hopplöst efter er dag på Linnéskolan den 13/6 så finns det förmodligen möjlighet till förändring.

Denna vecka har eleverna fortsatt jobba med matteboken, några har hunnit klart hela boken medan några har en del kvar. Vi kämpar på med matteboken tills skoldagarna är slut.

Eleverna hade i läxa att planera ett mellanmål. I onsdag hade de en timme på sig att göra mellanmålet. En hel del tyckte att deras tidsplanering skulle hålla, men de flesta var tidsoptimister så det blev mycket disk kvar till mentorerna att ta hand om.  Till mellanmål gjorde eleverna; bananbröd, Amerikanska pannkakor, svenska pannkakor, smoothie, varma mackor, björnbärskräm samt korv och potatis. Eleverna har fått utvärdera sina insatser när de gjorde sina mellanmål.

Även denna vecka hade vi programmering med Martin, då eleverna jobbade med Minecraft. På svenskan har många hunnit läsa klart Skärmhjärnan, de som inte läst klart har i läxa att läsa ett kapitel till torsdag. Äntligen är alla nu klara med sina animerade filmer!! Filmerna blev riktigt bra! I nästa vecka ska F-klassen få avgöra vilken animeradfilm de tycker förmedlar ”en känsla”  samt vilken film de gillar mest.

På idrotten har vi tränat friidrott för fullt , inför Kommunmästerskapen på torsdag!

Ta med två påsar inför städningen av elevlådorna.

Läxa: Läsläxa i ”Skärmhjärnan” samt två påsar.

Vecka 23

mån: Lovdag

tis: Lovdag

ons: Ta med två påsar.

tors: Kommunmästerskap på Linné. Läsa kapitel ur ”Skärmhjärnan”.

Fre: Vi åker klockan 7:00 från skolan till Karlskrona Bodaborg och kommer hem igen runt 21-22 om vädret är bra.

Kommande agenda

• v.23 lovdagar 5/6 samt 6/6, Kommunmästerskap i friidrott tors 8/6
  • v.23 9/6 skolresa till Bodaborg i Karlskrona.
  • v.24 13/6 besöka Linnéskolan
  • v.24 15/6 Skolavslutning, torsdagskväll. På morgonen spelar vi brännboll lärarna mot eleverna i 6:an.

Hoppas ni alla får en trevlig helg//Cilla, Anette, Linnéa, Hampus och Danne