Förskoleklass v. 23

Det har varit en kort vecka. Vi har hunnit förbereda oss inför avslutningen nästa vecka.

Vi har passat på att vara ute i det fina vädret och spelat brännboll.

Vi har fortsatt arbeta med drakarna vilket har varit mycket uppskattat.

Eva Vrba Lundgren  och Klas Henriksson kommer och hälsar på nästa vecka då det blir de nya lärarna. Spännande.

Onsdagen den 14 juni ska vi gå på utflykt. Eleverna får ta med sig frukt/macka och bulle/kaka. Valfri dricka men dock ingen läsk. Glöm inte att även ta med en vattenflaska om det är varmt. Skor som är bra att gå i behövs också då vi ska gå en bit och ett sittunderlag att sitta på under pausen.

Skolavslutningen är torsdagen den 15 juni kl 17.30 till ca 19.00. Vi börjar med att samlas på gräsmattan och har lite framträdande. Sedan bjuds eleverna på fika som de fikar med sin egen klass. Därefter går eleverna in i klassrummet och där umgås vi och säger hejdå. Under tiden fikar ni på er egna medhavda matsäck. Runt kl 19.00 är det utspring och ni tar emot ert barn. Alla står kvar tills alla elever har sprungit ut och sedan är det sommarlov.

Ha en härlig helg i värmen

Ann, Cissi, Maria, Sofie och Helen

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.