åk 6 veckobrev vecka 23

Hej

Vilken intensiv vecka. Vi har gjort massor med roliga saker. Vi började veckan med att göra kartläggaren, ett test i både matematik och svenska. De som blev klara fick göra klart utvärderingar av film och mellanmål. På eftermiddagen i onsdags hade vi sista no-temat ”Pubertet”. Eleverna läste svarade på frågor och sammanfattade stycken samt redovisade dessa för klasskompisarna, några hann även läsa om könsorganen och skriva frågor till texten. Vi avslutade no-lektionen med att titta på preventivmedel och diskutera samliv.

I torsdags var hela gruppen på Linnéskolan för att tävla i Kommun Mästerskapen (KM). Både 4:or, 5:or och 6:or deltog i KM. Alla var jätteduktiga och kämpade på fastän det var förfärligt varmt. Vi gratulerar Tuva-Lisa som tog silver i höjdhopp! Bra kämpat! Det blev några medaljer till för skolan som togs både av fyror och femmor.

I fredags var vi iväg på Boda Borg och gjorde en massa sammarbetsövningar. Det var så roligt så vi skippade marinmuseet… Men vi hann med att äta glass på ”Glasserian” och gå lite på stan. Vi avslutade kvällen på Saltö Sand. Vädret var fantastiskt så vi var på vippen att stanna tills solen gick ner. Vi fikade på stranden, åt korv, slappade, fiskade och badade.

Många var mörbultade efter allt klättrande på Boda Borg. Hoppas alla har repat sig under helgen.

Läxa: Två påsar. Ta med alla böcker hemifrån som tillhör skolan!

Vecka 24

mån: Ta med böcker som tillhör skolan!!

tis: Besöka på Linnéskolan hela förmiddagen.

ons:

tors: Brännboll mot lärarna! Skolavslutning på torsdagskvällen kl. 17.30. Se enskilt blogginlägg.

Fre: Sommarlov

Kommande agenda

• v.24 13/6 besöka Linnéskolan
  • v.24 15/6 Skolavslutning, torsdagskväll 17.30. På morgonen spelar vi brännboll, lärarna mot eleverna i 6:an.

Hoppas ni alla haft en trevlig helg//Cilla, Anette, Linnéa, Hampus och Danne