Åk 1, vecka 34

Vi har gjort vår första hela skolvecka tillsammans och alla har jobbat på jättebra. Vi har lärt känna varandra lite bättre och kommit igång med skolarbetet. Eleverna har bland annat haft musik, idrott och bild. I svenskan har vi arbetat med veckans bokstav, som är I, och i matematiken har vi arbetat med siffrorna 1-10. Vi har arbetat i delade grupper och använt oss av två klassrum denna veckan.

Era barn fick med sig sin första läsläxa hem i måndags. De ska läsa kapitel 1 i läseboken och sedan göra sidan 2-3 i läxboken. Sedan fyller ni i läsprotokollet och skriver en liten kommentar hur läsningen har gått. Detta skickas med tillbaka till skolan på måndagar.

Att tänka på:

-Ta gärna en titt i IST och se till att era tider stämmer vad det gäller fritids. Om ni hämtar ert barn med bil så möter ni upp ert barn vid entrédörren.

-Vi har idrott på tisdagar och barnen behöver ha med sig ombyte inklusive skor och handduk.

-Om ni inte har lämnat in personbladet än så skicka gärna med det på måndag.

-Om man har möjlighet så är det bra att ha ett par inneskor eftersom det kan bli lite blött i korridoren regniga dagar. Även regnkläder och ett extra ombyte kläder är bra att ha på skolan.

Ni når oss enklast på mejl om ni har några frågor:

Klas.henriksson@almhult.se

Eva-vrba.lundgren@almhult.se

Ha en trevlig helg!

Hälsningar,

Klas & Eva

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.