Åk 5, v 37

Eleverna har nu fått multiplikationsläxa till nästa torsdag. Alla elever har fått med sig en lapp om hur läxan är upplagd. De elever som valde att ha ett visst antal gånger att träna på tabellerna har fått en svart mapp med sig hem. Denna mapp ska lämnas in senast på torsdag med alla gjorda papper i. Alla har tabell 9 i läxa. Vi har pratat mycket om att det är viktigt att sprida ut sin träning så att man inte gör allt dagen innan. För att kunskapen ska hamna i långtidsminnet är det viktigt med repetition flera gånger, gärna lite varje dag.

Skoljoggen är nästa torsdag. Eleverna ska komma ombytta och får gärna ha med en vattenflaska. Efter skoljoggen uppmanar jag alla elever i åk 5 att duscha.

Åk 5 glosläxa till 20/9:

we won – vi vann

coach – tränare

actually – faktiskt

something else – något annat

cake – tårta

few – få

bracelet – armband

you collect – du samlar på

I´m not sure – jag är inte säker

work – fungera

game – match

I wore – jag bar, hade på mig

quite – ganska

bike – cykel

ride my bike – cykla

V 38

Måndag;

Tisdag; Idrott

Onsdag; Idrott, engelskaläxa

Torsdag; Tabell 9, Skoljoggen

Fredag; Fotografering

Kommande aktiviteter

28/9 Skolan firar 70 år

29/9 Studiedag

9/10 Vetenskapshuset i Markaryd

V 44 Höstlov

21/11 Studiedag

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.