åk 4 vecka 39

Stort tack till alla som kom, hjälpte till och på annat sätt bidrog till en fantastisk kväll då vi firade att skolan fyllde 70 år igår. Skolan blev verkligen en mötesplats för många generationer som på olika sätt har eller har haft anknytning till skolan.

Matematik: Vi har avslutat kapitel 1 som handlat om addition och subtraktion.

I svenskan har vi utfört lite olika tester som testar, läsförståelsen, läshastighet och stavning. Dessa tester genomför alla åk 4 och åk 5 i landet.

I SO har vi avslutat filmerna och några har fått visa dem. Vi fortsätter nästa vecka så alla får visa upp sina filmer. Vi har även börjat jobba med FN och deras arbete.

I NO har vi nu lämnat skogen, där vi pratat om näringskedja, rovdjur, blommor och svampar, bytesdjur, olika typer av skogar och vad vi använder skogen till.

Det blev ingen avstämning gällande läsutmaningen eftersom det var studiedag idag. Så nästa fredag blir det för 2 veckors läsning. Fortsätt läsa så mycket ni orkar och har tid och lust med.

Önskar er alla en trevlig helg.

måndag idrott

tisdag idrott mattediagnos tisdagsgruppen

onsdag mattediagnos onsdagsgruppen

torsdag engelska läsläxa

fredag

Här kommer oktobers månadsbrev.

månadsbrev oktober 2023

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.