Åk 5, v 42

Bara en vecka kvar till höstlovet, tiden har verkligen flugit fram! Tror att alla tycker att det ska bli skönt med lite ledighet innan vi tar tag i resten av terminen.

Under veckan har jag skickat ut inbjudningar till utvecklingssamtal. Tidsbokningen finns på IST Home-appen. Hittar ni inte den får ni kontakta mig. Samtal ska bokas senast den 9 november.

På svenskan har vi jobbat vidare med att skriva berättelser. Eleverna har fått jobba med att skriva dialog, hur man gör och hur man får en dialog begriplig. Nästa vecka ska de få skriva en ny berättelse som vi sedan ska jobba vidare med.

Vi har avslutat arbetet med Östeuropa och den 26 oktober kollar jag av deras kunskaper. Måldokument, genomgångar och förtest finns att hitta på Teams. I skolan har vi startat upp arbetet med Västeuropa. Det området kommer att kollas av den 8/11.

Trevlig helg!

v 43

Måndag; Läsläxa Svart bälte

Tisdag; Idrott

Onsdag; Engelska, idrott

Torsdag; Kunskapskoll Östeuropa

Fredag:

V 44 Höstlov

8/11 Kunskapskoll Västeuropa

23/11 Kunskapskoll Sydeuropa

21/11 Studiedag

27/11 Omprov Europa

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.