Förskoleklass v 43

På gympan hade vi olika stationer. För att veta vilken station man skulle vara på fick man slå en tärning. Det fanns springa ett varv runt salen, slå två kullerbyttor, gå tre balansgång kasta i basketkorgen fyra gånger, kasta ärtpåsar i en hink fem gånger och slutligen hoppa sax hopp sex gånger.

Tisdagen ägnade vi åt att arbeta med FN och Barnkonventionen. Vi såg en film, hade diskussioner och arbetade med arbetsblad som barnen nu fått med sig hem. Lyssna gärna om de vill berätta och se vad de snappat upp.

På tisdagen kom även Hallaryds förskola på besök med sina äldsta barn. Så roligt.

Onsdagen innehöll högläsning och Kahoot på den sjätte boken Handbok för superhjältar. Vi tränade finmotoriken på Mandalas bokstaven O.

På torsdagen avslutade vi vårt tema Hösten med att sammanfatta och repetera det vi hade lärt oss med hjälp av frågor i en  Kahoot. Efter rast och frukt arbetade vi vidare med FN, barnkonventionen och UNICEF

Fredagen blev en mysig dag där vi började med att läsa boken ”Räddast för spöken”. Efter det gick vi på bokstavsjakt inne på fritids. Alla eleverna letade efter bokstäver med stor entusiasm. Det var hemliga meddelande som de sedan fick läsa upp. Eftersom det var sista dagen innan höstlovet i skolan så blev vi bjudna på popcorn . När vi åt dem tittade vi på Pippi Långstrump.

Efter lovet börjar en av våra elever i en annan skola.

Vecka 47 kommer vi att ha utvecklingssamtal. Era barn har fått hem en lapp i väskan idag där det står vilken tid som ni är välkomna.

Nu önskar vi er ett härligt höstlov

Ann, Cissi och Sofie

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.