åk 4 vecka 45

Hejsan!

Här kommer en liten sammanställning av veckan som gått.

I matematiken har vi börjat jobba med tal upp till 100000 och det har gått riktigt bra, klassen har bra koll på talsorterna. Vi har även repeterat inför matteprovet som vi hade idag (fredag).

I svenskan har vi gjort klart inför Barnboksveckan som är nästa vecka och i SO har vi påbörjat arbetet om Sverige. Naturen på hösten är nu avslutat i NO och nästa veckan ska vi börja jobba med värme, kyla och väder. Vi har målat ett öga med oljepastellkritor. Riktigt fina! De sitter nere i korridoren vid matsalen

Vi jobbar vidare med våra olika läsa och lyssna utmaningar. Det är nu ungefär en månad kvar av tävlingarna, och nu gäller det att kämpa på och hålla i. Klassen är verkligen superduktiga!

En liten hälsning från Janne:

Om man har lånat engelska böcker från skolan så vill vi ha vårdnadshavarnas hjälp med att se till att de kommer tillbaka när man har läst färdigt. Det är många böcker på vift nu och en del böcker har vi kölistor på. / Janne

En liten hälsning från Evelina: Glöm inte träna på detta till måndag 🙂 Trumkomp

Nu är vår personalparkering klar och det finns gott om plats för er föräldrar att parkera på grusplanen. Det betyder att ni nu inte ska parkera i rondellen när ni hämtar och lämnar era barn. Inom kort kommer ett övergångställe upp och då kommer även en förbudsskylt upp gällande parkeringen i rondellen.  Det är alltså endast tillåtet för bussar att köra och stanna i rondellen vid bussfållorna.

Önskar Alla en trevlig helg.

vecka 46

måndag idrott, öva trumkomp

tisdag idrott

onsdag

torsdag engelska läsläxa

fredag

Ni som ligger under 100 lyssningsminuter lyssnar minst 40minmånadsbrev november (2) som läs/lyssningsläxa. Övriga läser och lyssnar lika bra som ni gjort innan.