åk 4 Vecka 46

Här kommer en sammanfattning av veckan.

Vi har uppmärksammat Barnboksveckan genom att några har gjort fina collage och satt upp med boktips. Några har gjort en Power Point och några har valt att gå ut i klasserna och berätta om sina favoritböcker eller böcker som de rekommenderar. i Övrigt i svenskan har vi påbörjat strukturen med att skriva en instruerande text och nästa vecka ska alla få prova att skriva en egen text.

I matematiken har vi fortsatt att arbeta med stora tal upp till 100000 och på mattestationerna har räknat med romerska siffror och lärt oss om temperatur och minusgrader/negativa tal.

I SO har vi jobbat med Sveriges naturtyper genom ett grupparbete och Sveriges landskap i axelkompis par.

I NO har vi startat upp det nya området med Värme, kyla och väder. Där har vi provat lite nya arbetsmetoder, vilket har gått bra.

Trevlig helg!

Såhär ser nästa vecka ut:

måndag: idrott musikläxa

tisdag: STUDIEDAG

onsdag:

torsdag: Vi åker till Älmhult och stora biblioteket

Fredag: sammanställning av läsning och vi skriver veckologg