Fritids v46

Under v46 har det varit barnboksvecka vilket även vi på fritids har inspirerats utav. I mindre gruppen har barnen fått varva ner genom att rita samtidigt som vi läst i Lassa Majas detektivbyrå saffrans mysteriet. Valet av bok kom genom att de önskade en bok som hade med jul och mysteriet att göra, så då passade saffrans mysteriet perfekt.

I temat hösten har barnen fått se en kort film om igelkottar sedan med hjälp utav plastgafflar och flaskfärg målat igelkottar. Vi har även introducerat korko-tak som har mycket roligt och kreativt pyssel.

Årligen under v46-47 genomförs Fritidstempen på fritids. Detta är en enkät som barnen svarar på frågor kring trivsel och hur de tycker/känner under deras vistelse på fritids. Då många barn spenderar en större del utav deras vardag på fritids är det viktigt för oss att se till att den blir så betydelsefull för dem som möjligt.

Kylan smög på under denna veckan, även så fortsatte regnet och blåsten. Så gympasalen har används flitigt. I rörelse och lek har vi både haft styrd men även fri lek. Gymnastik och fotboll är populärt just nu.

Men i mitten av veckan  var vädergudarna på våran sida så cyklarna, spadarna, bollar och massa annat från boden fick nytt liv. En stor grop med en bro över hjälptes barnen åt att bygga i sandlådan. Spela plank har även fått nytt liv på skolan så det har blivit många  timmar där.

Påminnelse om att nästa vecka 21/11 är det sista dagen att lämna in jullovs schema. Vänligen gör detta så snarast ni bara kan.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.