Åk 5, v 47

Ännu en vecka har gått och nu är det bara en månad kvar till jul! Eleverna jobbar som vanligt på hur bra som helst, är nyfikna och arbetsamma!

Denna vecka har vi börjat jobba med procent i matte. Det är många steg som ska hållas reda på och det gäller att man har koll på bråk för att kunna hänga med. Vi lär oss repeterar och tränar många gånger.

På so:n jobbar vi med stormaktstiden. Vi har tittat på filmer, haft genomgång och olika övningar för att befästa kunskapen. Vi kommer inte ha något prov på detta område men elevernas kunskaper bedöms efterhand. Det är viktigt att eleverna hänger med och tar ansvar om de är frånvarande. Om man är frånvarande en onsdag behöver man kolla på genomgången som jag hållit. Den finns att hitta på Teams under filer och kursmaterial. Eleverna har läxa att läsa s 70-83 i historiaboken.

Trevlig helg!

Måndag; Läsläxa

Tisdag; Idrott

Onsdag; läsa s 70-83 i Koll på historia 5, idrott

Torsdag;

Fredag;

Kommande aktiviteter;

30/11 Prov astronomi

7/12 Fira Nobeldagen

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.