Fritids v47

Ute faller snön..

Under veckan har vi i julens tema fortsatt läsa i saffransmusteriet. Nästa gång kanske vi får reda på vem som är tjuven? Medans Hannas ljuva stämma läste fick barnen sprida ut sig och rita samtidigt.

I mer rörelse har vi under veckan pratar mycket om hur man samarbetar och det viktiga med att göra det. I många sporter behöver laget prata ihop sig och göra upp en bra taktik. så i CTF, spökboll och andra lekar har barnen fått träna på detta. Vi har även kört en åsiktslek, 2-4 hörn. Vi gav barnen olika alternativ som de sedan skulle ta ett ställningstagande till, Ex på hörnen var hemma, fritids, skolan, vet inte.

hösten sa bara swich och 1 december är redan nästa vecka. så vi har börjat lite smått med julpyssel. Förra året hade vi en Nisse som valde att bo hos oss under juletiden. så har vi tur kanske vår lilla kompis kommer till oss i år också. Men först måste nog all julbelysning upp. Det blir nästa veckas uppdrag!

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.