Åk 2, v.48

Jag har varit frånvarande nästan hela veckan men klassen har tagits väl omhand av bland annat Hanna och Sandra. På grund av att jag inte har närvarat har vi inte påbörjat renskrivningen av intervjuerna. Jag saknar fortfarande ett par som inte har lämnat in dem och vill påminna om att ta med intervjun på måndag då vi ska renskriva texterna.

Den 5/12 kl.18 anordnar föräldraföreningen ”Hur många tomtar finns det i skogen” vid skolan. Mer info hittar ni här .

Sista skoldagen innan jullovet är den 21 december. Eleverna går till kl 9.50 och skolbussarna avgår kl 10.00. Skicka ett mail till mig om ert barn ska till fritids, åka skolbuss eller bli hämtade den dagen.

Trevlig helg!

V.49
Ta med intervjun om man inte redan har gjort det.
Tisdag:
*Läsläxa kapitel 11 och lilla läxboken (V.50 Läsläxa kap. 12)
*Idrott
Torsdag
*Vi firar Ryfors skola 70 år och Nobeldagen. Man får komma lite extra finklädd om man önskar.

Kommande aktiviteter:

7/12 Vi firar 70-årsjubileum och Nobeldagen på skolan
13/12 Luciafirande på morgonen kl.8.15 (se mer information på separat blogginlägg)
21/12 Julavslutning
8/1 Stängningsdag fritids