Åk 5, v 48

Nu känns det att julen börjar närma sig med adventsstjärnor i fönstren och snö på marken. Eleverna har pysslat och pyntat lite i klassrummet så den rätta julstämningen infinner sig i klassrummet.

Vi avslutar nu vårt arbete med procent och påbörjar mattebokens sista kapitel. När det är färdigt är det dags för ett matteprov, vi får se om vi hinner innan jul eller vi får ta det i början av vårterminen.

På torsdag är det dags för Ryfors skolas årliga Nobelmiddag. Detta år utökar vi festligheterna och passar på att fira att skolan fyllt 70 år. Hela dagen kommer att gå i festens tecken! Eleverna får gärna komma lite extra ”finklädda” denna dag men det är inget som är tvunget.

Eleverna har fått en matteläxa där de ska kunna koppla olika bråk till procentsatser. De kommer få ett läxförhör på torsdag.

Den 5/12 kl.18 anordnar föräldraföreningen ”Hur många tomtar finns det i skogen” vid skolan. Mer info hittar ni här.

Några elever har varit frånvarande när vi har haft kunskapskoll på Europa och behöver göra dem för att visa att de har godtagbara kunskaper. Några elever har också möjlighet att visa högre kunskaper genom att göra om vissa delar. De elever har fått ett meddelande på Teams att de har den möjligheten och behöver svara mig om de är intresserade. Kolla gärna om det gäller ert barn. Detta sker den 11 december.

Den 13 december kommer klassen att titta på luciatåg i gympasalen.

Sista skoldagen innan jullovet är den 21 december. Eleverna går till kl 9.50 och skolbussarna avgår kl 10.00. Skicka ett mail till mig om ert barn ska till fritids, åka skolbuss eller bli hämtade den dagen så vi har koll så att alla hamnar rätt!

Trevlig första advent!

Måndag; Läsläxa

Tisdag; Idrott

Onsdag; Idrott, läsläxa historia s

Torsdag; Matteläxa, Nobelmiddag

Fredag;

Kommande aktiviteter;

21/12 Sista skoldagen innan jullov

10/1 Vårterminen börjar

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.