Åk 5, v 49

Vilket firande vi hade igår! Vi firade att skolan fyllt 70 år och avslutade dagen med en mysig Nobelmiddag. Eleverna fick varsin bok signerad av vår alldeles egen författare Maria Blixt. De bjöds på en fantastisk dans från två av skolan elever och alla fick en glass att mumsa på. Sedan fick eleverna gå runt på skolan i blandade grupper från f till6 och utföra olika uppdrag för att till sist äta trerätters middag.

Nu börjar jullovet att närma sig och jag påminner alla om att maila mig vart era barn ska ta vägen efter skoldagens slut den 21 december. Alla vårdnadshavare behöver skicka ett mail till mig om deras barn ska åka buss, bli hämtade eller vara på fritids.

I torsdags hade vi läxförhör på sambandet mellan procent och bråk. Detta är grundläggande kunskap som eleverna behöver ha för att nå godkända kunskaper i matte. De som inte klarade läxförhöret får träna igen och göra ett nytt läxförhör på måndag. Elevernas resultat finns på IST lärande.

Trevlig helg!

Måndag; Läsläxa, Omprov Europa för de som varit sjuka vid något tillfälle, läxförhör procent för de som inte klarade förra

Tisdag; Idrott

Onsdag; Lucia, Idrott, Koll på historia s 102-109

Torsdag;

Fredag; Mattehäfte

Kommande aktiviteter;

21/12 Julavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.