Fritids v49

Nu är det jul här i vårt hus… Nästan, men julstämningen börjar komma fram på fritids. Vi har även detta år fått en nisse på besök. Så vi får se vad nissen har i kikaren under jul här.

Pysselverkstaden är i full gång. Barnen har tränat på att följa mönster genom att pärla olika julgransdekorationer som nu pryder våran gran på fritids. Vi har även ritat fina renar och tomtar som barnen gjorde utifrån en instruktionsfilm, tålamodet sattes på prov men med uppmuntrande ord i massor till varandra gjorde resultatet och stämning otroligt fint.

Vi har haft ett underbart vinterväder denna veckan som vi tagit vara på till fullo. Skridsko åkning från tidig morgon till sen eftermiddag har pågått men också pulkaåkning där barnen har hjälpts åt att bygga banor med gupp och svängar.

Denna händelsefulla vecka med Nobel och all lek tog vi ett djupt andetag och varvade ner till tonerna av Röjar Ralf medans barnen lät sin kreativitet få färg och form på papper.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.