Parkering vid lämning och hämtning

Som ett led i att utveckla vår trafiksäkerhet på skolan då antalet elever ständigt utökas har det anlagts en ny personalparkering på baksidan av skolan. Parkeringen framför skolan är nu till för vårdnadshavare som lämnar och hämtar sitt barn på skolan. Det har vid tillfällen uppkommit farliga situationer för elever då de går eller springer ut mellan bussar och bilar för att möta upp någon som står i ”rondellen”. Från och med nu uppmanar vi alla att parkera på den hänvisade parkeringen framför skolan och inte i ”rondellen” eller utmed vårt staket. De elever som går till och från parkeringen ska gå över vägen vid skylten som påvisar övergångsställe. Till våren när det torkat upp något kommer det målas ett övergångsställe på vägen för att öka tydligheten.

Det här inlägget postades i Gemensamma aktiviteter, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.