Åk 5, v 50

Snart är det jullov, bara 4 dagar kvar! Det märks att det börja närma sig lov, alla är lite trötta och arbetslusten är kanske inte alltid på topp, men vi har trevligt tillsammans!

Eleverna har röstat att de vill ha matteprovet på bråk, procent, förhållande och programmering innan jullovet. Därför kommer vi att ha matteprov på onsdag. Det häfte som eleverna hade i läxa är de grundkunskaper som de behöver ha för att nå målen. Jag har även skrivit ihop ett dokument vad de behöver kunna för E-nivå och försökt att förklara hur man gör de olika momenten, e-nivå beskrivning. Om eleverna vill träna mer finns det två uppgifter på Magma, en E-nivå och en C-nivå, som de kan jobba med. I skolan försöker vi att träna genom att spela olika sorters spel för att undervisningen ska bli lite mer varierad.

På torsdag är det skolavslutning och jag behöver veta om eleverna ska hämtas, åka med buss eller vara på fritids när skolan slutar kl 9.50. Jag saknar mail från några vårdnadshavare och ber dem att maila mig snarast.

Ha en trevlig helg!

V 51

Måndag; Läsläxa

Tisdag; Redovisning av bok, idrott

Onsdag; Matteprov, idrott

Torsdag; Skolavslutning – skolan slutar 9.50

Fredag; JULLOV

10/1 Vårterminen börjar

31/1 Studiedag

v 8 Sportlov

7/3 Studiedag

v 13 Påsklov

10/5 Lovdag

7/6 Lovdag

14/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.