Fritids v50

Under denna veckan har vi med olika material och tekniker pysslat. Nissen bad oss ta hänsyn till stressen alla brevbärare har med att få fram allas önskelistor till tomten så vi gjorde våra egna julkort. Krokotak gav oss ännu en gång möjligheten att träna på följa instruktioner så pingviner med barnens egna touch skapades och ännu fler fina renar skapades utifrån en instruktionsfilm

Våran Nisse är tydligen väldigt modern men också kreativ. Vårat höga tak och stora fritids ansåg inte Nissen så mysigt. Så med hjälp utav våra kläder och skor fick fritids en mer ”bebonad” känsla enligt Nisse Jr. Vi behövde våra kläder igen så som kompensation satte vi upp mer riktigt julpynt på fritids, hoppas nissen ändå är nöjd. Men vi får inte glömma att nämligen i torsdags natt hade Nissen anordnat en bilträff med sina vänner.

Även fast värmen tyvärr smälte våran fina snö har utomhus leken ändå varit stående aktivitet genom veckan. Barnen har börjat på ett projekt att hacka en snöhög till formen utav en motorcykel. Hoppet är det sista som lämnar människan så skridskoåkning i timmar har det blivit. Isen är otroligt uppskattad och välanvänd.

Vi har samlat alla kvarglömda/upphittade kläder i en back som står innanför mitten ingången. Ta gärna en titt om något är erat. De kläder som ingen känner sig vid och är kvar i backen efter jullovet kommer få ett nytt hem.

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.