Fritids v4

Denna vecka har vi  skapat med olika tekniker och material  inom vårt tema – finmotorik. Med hammare och spik har fler kreativa konstverk tillverkats.  Bäst i test-testerna på Ryfors fritids har fortsatt. Här har det verkligen tänkts utanför boxen! Vilka lösningsorienterade elever vi har. Studiedag och sportlov närmar sig med stormsteg och därför har vi haft Fritidsråd för har höra vad barnen vill hitta på. Vi vuxna få dock agera lite filter för någon resa till Disneyland kan vi dessvärre inte anordna…

Vädergudarna kände för att blåsa och frusta lite extra här i skogarna, så lite extra pinnar till våra kojor har tillkommit vilket barnen inte är ledsna över. I med vädret har gympasalen använts flitigt under veckan. Grovmotoriken, följa regler, fatta gemensamma beslut och ha kul har genomsyrat aktiviteterna där.

Ett rum nere i våran källare har fått nytt liv. Det fick även vävstolarna som fick nya ägare. nu har vi båda pingisbord och biljardbord som används flitigt, något som barnet efterfrågat under en lång tid.

påminnelse om att 26/1 är sista dagen att lämna in schema för sportlov! Vi ber er därmed att lämna in omgående så rätt mängd mat beställs och vi kan bemanna verksamheten utifrån barnantalet. tack på förhand!

// Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.