Fritids V5

Denna vecka sa bara swush, kan bero på att det var studiedag i onsdags.  Studiedagen var utformad efter vad barnen hade önskat för aktiviteter under fritidsråden vi haft med dem under de senaste veckorna. Så, goda grötbullar bakades, olika bollsporter spelades i gympasalen, kojorna fortsatte byggas på och mellan alla dessa fartfyllda aktiviteter gjorde vi också fina byggen av lego och många pärlplattor skapades (strykjärnet gick varmt denna dag). Sen får vi inte glömma! Kurragömma på skolan – en av barnens absoluta favoritaktiviteter under lovdagar.

Förutom alla aktiviteter under studiedagen så kommer här ett axplock vad vi gjort under veckan. Vi har lekt Bäst i Test, ÅK 2 har börjat läsa en ny bok ur serien ”Spökbyrån” och vi har påbörjat alla hjärtansdag-pyssel i form av olika hjärtan. Ett utmärkt tillfälle att få träna på olika tekniker i skapande.

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.