Fritids v6

Regnet övergick till snöfall och detta har vi tagit vara på. Pulka åkning, stora snöklot och murar gjorda av snö har skapats. I lite varmare lokaler har vi lekt olika tagen lekar men också x antal vändor med jägarboll. Att återhämta sig efter en lång dag i skolan och alla lekar i gympasalen har vi haft några minuter avslappning. Nedsläckt, avkopplande musik i högtalarna, lägga sig enskilt på en mjuk madrass och bara få njuta av lugnet har varit mycket uppskattat men också efterfrågat av barnen.

I en annan miljö har barnen fått mysa ner sig i vårat sagorum medans Hanna har fortsatt läsa i Spökbyrån. Nu har de  kunnat lista ut vem det är som spökar på M/S Ellinor men ett par kapitel återstår så spänningen är olidlig.

Då det är alla hjärtans dag nästa vecka har vi med lika material och tekniker skapat fåglar, robotar, gubbar och annat. Givetvis har mängder av kort och teckningar i just detta temat också skapats. I veckans pyssel tränandes barnens klipp kunskaper något extra. Något annat som vi även tränat denna veckan är att följa instruktioner, detta fick de göra genom att bygga ihop ett legobygge utifrån just en instruktion.

Påminnelse om att 15/2 är sista dagen att lämna in vistelsetid för studiedagen!

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.