Åk 2, v 10

Under veckans svenska har eleverna arbetat med Robinboken kapitel 20 med fokus på motsatsord och ordförståelse. De har genomfört en kunskapskoll på de senaste kapitlen vi arbetat med samt tränat vidare på stavning med j-ljudet och ng-ljudet.

På matematiklektionerna har vi bland annat fortsatt att repetera hela den analoga klockan och jag upplever en mycket större säkerhet nu än tidigare. De elever som fortfarande är osäkra kan behöva träna lite mer även hemma. Förutom att prata om klockslag och tid på olika sätt kan man träna mer här. I dag hade vi ett litet läxförhör på de geometriska objekten och samtliga hade alla rätt, bra jobbat!

I SO fick vi lära oss mer om Småland. Eleverna tittade på en film, läste en faktatext samt svarade på påståenden som kunde vara sanna eller falska.

På NO:n pratade vi om vårt solsystems alla planeter och fick lära oss mer om varje enskild planet. Det fortsätter vi med även nästa vecka.

Hoppas ni får en skön helg i vårsolen!

Tisdag:
*Läsläxa  kapitel 20, läsebok + läxbok (v.12 kapitel 21)
Onsdag:
*Simning: Ta med badkläder och handduk
*Simning: Ta med badkläder och handduk
*Blandad läxa på Skolplus: klockan och stavning

Vecka 13 Påsklov
7/5 Konsert på LIVE arena