Åk 5, v12

Nu är det redan dags för nästa lov, känns som det nyss var sportlov!

I dag har åk 4-6 haft en gemensam påskaktivitet och byggt skyddsdräkter till ägg. Det är imponerande att se hur eleverna tar sig an uppgiften och hur fint de samarbetar med varandra. Spänningen var stor när äggen släpptes från tredje våningen och många skyddsdräkter gjorde sitt jobb och höll äggen hela!

Eleverna är snart färdiga med kapitlet ”Enheter” i matteboken och efter det är kommer de att repetera inför matteprovet den 12 april. Eleverna kommer att ha olika arbetsblad som de kan jobba med i skolan och som de gärna får ta med hem om de vill träna hemma också. På teams kommer det att finnas länkar till olika genomgångar som eleverna kan använda sig av om de glömt bort något område. Det kommer även att finnas uppgifter på Magma som de kan jobba med.

Musik: De elever som var frånvarande i måndags behöver se filmen Folkmusik på 17 min hemma innan lektionen vi har 8/4.

V 14

30/5 Besöka Fenix
7/6 Lovdag
13/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.