Förskoleklass v 12

Den här veckan har det varit lite olika personal hos barnen pga sjukdom och ledighet.

Gymnastiken denna veckan gick ut på att springa och få motion. Vi lekte en lek som heter Häxan Surtant. Ert barn kan förklara hur den går till. De tycker den är jätterolig! Som vanligt har vi haft veckans bokstav, men valde denna veckan att ha två stycken Kk och Qq.

Vid högläsningen läste vi ut Önskestjärnan och började på en ny bok som heter Trolldom i gamla stan.

Vi har även fortsatt vårt arbete med högfrekventa ord. Vi skrev orden på whiteboards och lekte även leken som vi lekte förra veckan. Allt för att befästa orden. Barnen är jätteduktiga.

I vårt tema som vi avslutar denna veckan har turen kommit till sinnena. Vi tittade på olika filmer och barnen skrev i sina häften.

Torsdag och fredag har vi ägnat åt påskpyssel. Barnen har gjort ett lite större ägg av ballong och toalettpapper. Dessa ska de sedan sätta påskris med fjädrar i. Tyvärr var inte allas ägg torkade så de står kvar. Hämtar ni på fritids under påsklovet får ni gärna gå in i klassrummet och hämta ägget efter helgen. Eleverna har även tillverkat en liken sak av pärlor och piprensare att hänga i påskriset. När vi hade musik sjöng vi lite påsk sånger.

Hoppas ni alla får ett skönt påsklov och en trevlig påsk!

Vi ses tisdagen den 2 april.

Ann  Sofie  Malva  Anette

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.