Fritids v12

Under veckan har påskpysslandet varit i full gång. Fler färgglada ägg har ritats och laminerats, barnen har ”spraymålat” ägg med hjälp av tuschpennor, folie och sprayflaska, vi har gjort rockiga sockor och pratat om innebörden med detta. I måndags lös solen och detta betydde uteaktiviteter för hela slanten! Uppe på den klarblå himlen cirkulerade en Glada som barnen var mycket intresserade av, så på detta spår fortsatte vi och lekte ”under hökens vingar”. Senare under eftermiddagen påbörjades även vårstädning av våra sandlådor.

I gympasalen har grovmotorik och lagspel tränats i olika bollsporter. Vi har även lekt olika tagenlekar. Aktiviteterna har avslutats med några minuter avslappning för att få möjlighet att varva ner och få ny energi.

Nästa vecka är det påsklov och massor av kuligheter är inplanerat!

påminnelse om att skola och fritids är stängt 29/3 samt 1/4

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.