Åk 5, v 14

Så var vi igång igen efter påsklovet! Alla elever är tillbaka och det är så roligt att träffa dem.

Denna vecka har det varit mycket fokus inför matteprovet nästa fredag. Eleverna gör fördiagnoser så att de ser vad de behöver träna på och får sedan jobba med de saker som de behöver. Jag uppmanar alla till att titta på några av de genomgångar som finns på teams och att träna på Magma. Vill man jobba med stencilerna som vi har i skolan kan man fota av dem eller så får man be mig att kopiera någon extra. Efter matteprovet kommer vi att jobba med vinklar och geometriska former.

I går fick alla elever läsa sina omdömen inför utvecklingssamtalen så att de verkligen vet vad vi har skrivit. Jag vill också att ni vårdnadshavare läser omdömena, gärna tillsammans med era barn.

I dag har vi haft besök inför vår ”Tidsresa” och delats upp i grupper och fått tidsenliga namn. Tisdagen den 16 april kommer vi att åka till Råshult och vara ute hela dagen. Se mer info;  råshultsdag

Trevlig helg!

Måndag;