Förskoleklass v 14

Efter ett härligt påsklov är vi tillbaka i skolan. Det är dock en kortare skolvecka med endast 4 dagar.

Vi startade med att alla barn berättade något från sin påsk ledighet. Barnen fick sedan rita en teckning som föreställer något de upplevt under påsken. Vi har läst ut vår högläsningsbok som var jättespännande och även börjat på bok två i serien.

Bokstaven som vi arbetat med denna veckan var Gg. Vi har skrivit i vårt häfte, jobbat på ipads och även skrivit ord på Gg i vår skrivbok.

I matematiken har barnen skrivit addition tal  och målat ett eget spel. Alla hann inte spela spelet så det får vi göra nästa vecka.

Vårt nya tema är lite blandat av vår-djur och väder. Vi har tittat på filmer om vårblommor och även om olika väder. Eleverna har spelat memory spel med de vanligaste vårblommorna. Vi har även pratat om vilka blommor de har sin trädgård.

På musiken idag har vi sjungit och klappat klappramsor. Barnen fick också spela på klaves. Efter rast och frukt tillverkade barnen egna väderstationer. Vi fortsätter med dessa nästa vecka innan de får hem dem.

Hoppas ni alla får en riktigt skön helg!

Ann  Sofie

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.