Förskoleklass v 15

Den här veckan har verkligen varit april med alla dess olika väderlekar. Veckorna går rasande fort vilket är lite läskigt då det är så mycket vi vill hinna med.

Vi har fortsatt vårt tema arbete Vår -Djur – Väder med att eleverna fått gör en egen väderkarta som snart är klar. Eleverna får hem den och kan tex ställa in väderleken  när de vaknar. Vi tittar också på dagens väder i skolan och sätter upp det. Barnen gissar också temperaturen för dagen.

På gymnastiken var det intervall träning genom äppelknyckar leken. Efter det fick barnen spela Killerboll ,vilket är ett bollspel utan lag.

Bokstaven för veckan är Pp. Vi jobbar på som vanligt med den i häfte och ipad.

Barnen har på samlingen  fått berätta vad de tycker är roligast på lektionerna. Vi lägger sedan planering efter det så att eleverna ska känna sig delaktiga i bestämmande över arbetet.

Vår högläsningsbok börjar bli lite läskig men barnen är väldigt medvetna om att det bara är en saga och de vill gärna höra mer.

När vi arbetat i stationer var det matte i form av räkne måla, läsning i sin bok de lånat på biblioteket( alla gör det på sitt eget sätt). Sista stationen var att skriva ord i på Pp i sin skrivbok.

Idag på musiken fortsatte vi träna på sånger med taktkänsla. Barnen är så duktiga och vi har så roligt. Vi sjöng även i kanon. På bilden pysslade vi med silkespapper och alla började på att göra varsin regnbåge med regndroppar.

Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

Ann  Sofie  Malva

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.