Fritids v15

förra veckas inlägg strulade lite så här kommer först en sammanfattning av påsklovet!

Lovets aktiviteter var gjorda efter barnens önskemål som de hade lagt i förslagslådan som vi har på fritids. Så Grillning, pyjamas dag, frisör och spa mys, påskäggs jakt. Lek och rörelse i gympasalen som avslutades med en nersläckt gympasal och lugnt musik i högtalarna som avslappning. Detta var påsklovets några aktiviteter med!

Under vecka 15 har barnen fått lära sig om allemansrätten. Samtidigt som de fått rita inom ämnet har vi lyssnat på en bok från Bamse som just handlar om detta ämne.

I den ”styrda fria” leken har avancerade bilar/hus/maskiner  byggds med olika material, sällskapsspel har spelats och mat har ritats som de använder till sina affärer.

Spökbyråns alla böcker är utlästa så den nya kapitelboken har börjats på. ”varning för spöken” heter den. En uppgradering utav kusligheten och spänningen är olidlig hur det kommer gå.

Barnens önskan om fler plankor till skogen har under veckan gått i uppfyllelse. Så nu är skogen full av dem. Barnen är så finurliga så löv och gräs läggs på husen för att vindtäta och fina sten murar runt husen har de nu även byggt. Ringarna ni ser på en av bilderna är en rytmdans som vi testa på igen. Lite klurig men får man till rytmen så är den superrolig!

//Fritids

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.