Utekläder med till idrotten för åk 4-6 fr.o.m. v.17

Hej alla vårdnadshavare för elever i åk 4-6 🙂

Från och med nästa vecka, v. 17, behöver eleverna ha med sig både kläder för inomhus- och utomhusbruk till idrottslektionerna. Om vädret tillåter kommer vi att vara ute framöver. Temat i idrotten de närmsta veckorna blir friidrott. Den 22 maj kommer det nämligen att vara kommunmästerskap i friidrott och de som vill kommer att få möjlighet att tävla i en eller flera grenar. Därav börjar vi redan nu träna för detta så att eleverna får mycket tid till att öva inför denna tävling. Mer info om detta kommer i början på maj, men det brukar vara en rolig, lärorik och häftig dag för eleverna!

//Hampus, ansvarig idrott åk 4-6

Det här inlägget postades i Åk 4, Åk 5, Åk 6, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.