Åk 5, v 16

I tisdags var vi i Råshult och testade på att leva på 1700-talet. Vi räfsade löv, slog komockor, lagade soppa och högg ved. Även om det var lite kallt hade vi tur med vädret, inget regn och hagel som det varit tidigare år!

Vi har nu avslutat vårt arbete med muntlig framställning och eleverna har fått en bedömning på sitt sista framförande. Alla är väldigt duktiga och har utvecklats bra. Nästa vecka ska vi börja jobba med ordklasser.

På måndag är det dags för slutuppgift i Nedbrytande och uppbyggande krafter. Eleverna har ett texthäfte att träna utifrån och på teams finns det genomgångar och bildspel att titta på.

Eleverna har fått matteord i läxa och vi kommer ha ett läxförhör på fredag. För grundläggande kunskaper behöver man kunna koppla ihop namn och bild på de allra flesta och för goda kunskaper behöver man också kunna koppla ihop rätt beskrivning.

Trevlig helg!

30/5 Besöka Fenix
7/6 Lovdag
13/6 Skolavslutning

Det här inlägget postades i Åk 5, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.