Förskoleklassen v 19

Detta blev en kort vecka med endast tre skoldagar. Måndag och tisdag har vi haft Johanna på besök. Johanna kommer tillsammans med Cissi att vara klassmentor för den blivande f-klassen till hösten.

På gymnastiken slog barnen tärning om vilken station de skulle gå till. De gick balans, slog kullerbyttor, gjorde sit ups, kastade basket boll, hoppade jämfota och hoppade hopprep på de olika stationerna. Efter rast och frukt avslutade vi vårt bokstavshäfte med att arbeta med de sista bokstäverna som var Öö och Xx.

Tisdag och onsdag har barnen arbetat med en liten broschyr som de ska ha med på sitt utvecklingssamtal och visa er föräldrar. Det var mycket att skriva, rita och måla så det tog sin tid. Vi har även hunnit med att läsa i vår högläsningsbok. I tisdags avslutade vi lektionen med massage och i dag avslutade vi dagen med en mattelek.

I dag onsdag var vi på besök uppe hos åk 3. Eleverna fick se klassrummet de ska vara i till hösten. De träffade också Evelina som är deras blivande lärare. Eleverna i åk 3 läste egenförfattade fabler för oss och vi fick även lära oss en dans som vi alla dansar på skolavslutningen.

Nästa vecka: Vi startar upp med utvecklingssamtalen

Torsdag: Idrottsdag. Kläder efter väder. Barnen är ombytta när de kommer. Ingen dusch efteråt då det inte blir så ansträngande stationer.

Hoppas ni alla får härligt lediga Kristi Himmelsfärdsdagar.

Ann  Sofie  Malva

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.