Åk 4, vecka 9

Det känns som om våren har kommit denna veckan med sol och lite högre temperaturer. Härligt!

Arbetet i klassen rullar på som vanligt. Eleverna arbetar, är flitiga och intresserade. De kan själva ta upp vilken bra arbetsro de har och hur bra de jobbar. Härligt när de själva reflekterar över sin skolsituation.

Eleverna har fått i läxa att lära sig de tio budorden. På onsdag blir det ett litet läxförhör på detta.

Nästa vecka är det studiedag på fredag. Skolan är stängd men fritids är öppet.

Vi kommer att börja på kapitlet geometri i matteboken under nästa vecka. Inom detta område är det många nya ord och begrepp som eleverna behöver kunna. De kommer därför att ha lite matteord i läxa. De kommer att få hem förklaringar och arbetsuppgifter när vi gått igenom det men det kan vara bra för er att ha en överblick av vilka ord de kommer att ha så jag bifogar min planering. matteord geometri

Ha en skön helg!

V 10