F-3 Lucia 13/12

”Natten går tunga fjät…..”

Varmt välkomna på luciafirande på Ryfors skola 13/12 i idrottshallen. Luciatåget startar kl.8.15.

Själva luciatåget består av åk 2-3.  Förskoleklassen och åk 1 sitter med i publiken, men kommer gå fram och medverka med två sånger per klass. Åk 4-6 är enbart publik.

F-klass, åk 1 och åk 4-6 kommer att sitta på anvisade madrasser på golvet. Till övriga besökare kommer det finnas golv-, bänk- och ståplatser 🙂

Klädsel för eleverna:

• Förskoleklassen meddelar i sitt veckobrev om det är något speciellt att tänka på 🙂
  • Elever i åk 1 får gärna ha en tomteluva på sig.
  • För elever i åk 2-3 gäller följande: De får välja mellan att vara lucia (endast åk 3), tärna, stjärngosse, tomtefigur eller pepparkaksfigur. Är det så att ert barn inte vill klä ut sig så har vi bestämt deras klädsel i luciatåget ska gå i svart, grå, vit eller rött (utan tryck).

Vi önskar att de har kläderna med sig tills på måndag 11/12, märkta med namn.

Undrar ni något så maila mig på evelina.johansson@almhult.se

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, F-klass. Bokmärk permalänken.

2 svar på F-3 Lucia 13/12

1. Pingback: Åk 3, v.48 | Ryfors skola